wut the 'ache' 'ee' 'elle' 'elle'!!!!

Semalam rata-rata orang akan blog tentang kenaikan harga petrol yang secara automatik ternaiklah juga harga barang-barang yang lain. Masing-masing bengang dengan apa yang berlaku. Marahkan kerajaan, marahkan Najib. Tapi saya malas nak cakap pasal tu. Bukanlah nak jadi bodo sekadar mengikut dan mengiyakan tindakan kerajaan tu, tapi worth ke saya bising-bising sekarang? Hurmm..suara saya tak didengari pun, klu undi blh nampak kottt...hahaha

Bkn hal ini yang saya nak blog sekarang, tapi hal semalam jugak la. Geram dan bengang giler ngn sorang senior engineer ni..! Taulah dia dah lama, yelah nama pun senior kan. Mentang-mentanglah dia senior, dia ske ati je nak buli saya dengan kata-kata dia. Dia buli saya sebab saya baru, tapi dalam masa yang sama dia anggap saya orang yang dah lama yang tau semua benda. "Awak lot owner, takkan lah tak tau?" Betullah saya tak tau, dan saya cakap saya akan rujuk pada senior saya. "Cepat tau, dah lama dorang cari measurement box tu, xjumpa. Cepat tau. Ha lagi satu...bla..bla..bla" Membebel aje, tadi suh cepat tapi sempat lagi nak membebel..bla..bla..bla. Sakit ati! Dia buli saya sebab saya orang baru, tapi dalam masa yang sama anggap saya orang lama dan tau semua benda. Tak faham dan tak mo faham dia. Malas nak layan.

Esoknya bukan saya yang bukak cerita tak puas hati, tapi senior saya sendiri pon bengang dengan senior yang tu. Kami diberikan projek ni tanpa leader kami passdown clearly tentang projek ni sebab masa tu leader kami dah sibuk nak balik bercuti Korea. Kami pun sebenarnya tercangang-cangang dengan projek ni, tapi masih berusaha untuk jayakan. Senang-senang je dorang tekan kami. Stress betol! Tak pernah dalam sejarah projek2 sebelum ni front-end fabricate kat sini, back-end fabricate kat company lain. Masalah alignment la...dan ntah ape2 lagi issue timbul. Even lot type pon jadi issue..huh!

Tak sabar tunggu leader balik dari Korea. Dia lebih tau pasal projek ni, so kami takde la teragak-agak nak buat keputusan. Pastu ade orang boleh backing..hehehe.

p/s hopefully nanti mr.yun bawak gim banyak-banyak...sedapnyerrr

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up