Gratitude

Housework buat aku naik darah. Balik2 buat kerja yang sama setiap hari dengan adik-beradik yang berat tulang nak menolong. Sakitnya hati dengan sikap yang pemalas tu;cawan sebiji pun tak nak basuh. Mak tau aku fed-up dan selalu tenangkan hati aku. Abang pula bising pada Abah, minta Abah bagi aku duit poket cket. Abang kesian ngan aku selepas dia baca blog friendster aku. Tak sangka pula dia baca,first time! Rasa terharu mak ngan abang fikirkan tentang aku.

Mak kata aku pun tolong kje Abah dan apa salahnya bagi aku duit poket. Memanglah Abah dah tanggung yuran lesen aku,tapi dah dua bulan lepas. Aku sebenarnya memang tak nak minta pun duit poket dari Abah sebab yuran lesen dulu dah lebih daripada nilai aku tolong kje Abah. Aku sebagai anak yang perlu bertimbangrasa pada orang tua, aku tak nak minta lebih daripada itu. Tapi aku bersyukurlah dan betul2 terharu dengan perhatian daripada Mak dan Abang.

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up