tEcHniCaL sUppOrt

Allah Maha Pengasih.. Aku percaya dengan kekuasaan dan rezeki yang Dia bagi. Ya Allah, tak terkata rasanya nikmat yang diberi. Rendah diri juga bila fikirkannya, dengan hanya sedikit usaha dan kepercayaan yang penuh pada Dia, aku berjaya dapat kerja akhirnya. Ya ditambah dengan doa dari mak yang xputus² masa temankan aku interview. Emm..segan gak sebenarnya bila orang bertnya "Makcik pun mntk kje kt cni gak ke?". "Eh xla,makcik teman anak.." Mesti yang bertnya tu bg ekspresi yang aku mnja sgt smpai p interview pun mak teman. Aku dh lama sgt kt umh,6bln aku xkuar jln kt KL tu. Aku jd takut nk p sendri, aku pun ajak mak temankan. Dengan pengorbanan dan kasih sayang mak tu la Allah bagi aku rezki ini. Mungkin juga dengan berkat hari Jumaat. Ya Allah sesungguhnya aku mmg sgt bersyukur.

Last Friday aku p TeleTech, dtg sna wat assessment uji English n Comp skill. Sehari suntuk rasanya wat assessment tu...penat btol. Tgk jam dh kul 4, kata dlm hati klu aku pass assessment tu aku xmo interview hari tu gak. Aku nk postpone mgu dpn..iaitu hari ni la. Ckp ngn mak, aku dh penat sgt. Aku tgk mak pun dh nmpk letih btol tgu aku seharian dari pagi. Smbil tgu result sma ada aku berjaya utk ke stage seterusnya;interview, aku picit2 tengkuk mak n mntk mak baring kat surau. Tp mak xnk,dia nk tgu gak aku kt ctu. Ckp gak kt mak klu aku dipanggil interview, aku nk postpone mgu dpn nya. Mak ckp xyah la..wat la skali harung. Alhamdulillah xsangka aku pass assessment n akan kna interview sekejap je lg.

Masa interview, aku xrasa pressure. Dengan izin Allah, semuanya dipermudahkan oleh Dia. Interview tu mcm sesi dialog..borak² ngn Dennis. Selesai interview..kna tgu lagi..hurmm cpt la abis,dh letih dh ni. Around 0615pm aku n 2 org lg candidate yg kna interview dipanggil masuk dlm bilik interview. "Congratulation, all of U hav meet the qualification. Tomorrow at 9 go to this address to hav medical check-up". Aku ucap TQ n tsenyum aje.

Turun dr bgnn KUB.Com tu, mak cium aku. Bertakung air mata dia n xsia² pengorbanan dia tgu aku dari pg smpai la ptg. Alamak..klu nk blk skg ni mesti kul dkt kul 9 br smpai umh. "Alang² dh dkt cni, kita p singgah umah bibik. Nt mntk abah amek kt umh bibik"kata mak. Kitorg jln smbil tgk2 klu ade teksi yg lalu, then amek teksi dkt ngn KLCC p umah bibik kt Jln Air Panas,Setapak. Kul 930pm abah dtg, sejam lepas tu kitorg blk umah. Esoknya p medical check-up..Hari ni p sign contract lak...

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up