Juadah.Pilihan

As-Salam

Tahun ni Ramadhan saya sangat simple
Saya jarang makan juadah sahur dan iftar yang berat
Cukup dengan biskut cicah air panas untuk bersahur, dan kuih-muih untuk iftar
Tapi waktu balik rumah minggu lepas, mewah la sikit
Almaklumlah, rasa rugi kalau tak makan masakan mak

Setiap hari, saya berbelanja kurang daripada RM8
Kalau tak ke Param cuma ke cafe, lagilah banyak berjimat
Pernah saya beli kuih untuk iftar, saya cuma bayar RM1.20 saja
Kalau saya budget sehari RM10, mestilah saya boleh menabung purata RM5 sehari
Kalau 30 hari, boleh simpan RM150 kan
Ni dah lepaslah duit raya untuk adik-adik dan anak-anak buah..huhu

Tahun lepas, saya suka sangat makan kebab daging untuk iftar
Hari-hari nak cari Abang yang jual kebab kat Param Sg.Ular tu
Tahun ni saya tak teringin apa-apa pun
Apa yang ada, makan je lah..hehe
Tapi sangat enjoy makan puding karamel yang En.Syg belikan hari tu
Ermm..tu kot juadah pilihan saya tahun ni
Agak-agak apa ek juadah kegemaran korang bulan Ramadhan ni?

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up