Apa beza BEng (Hons) dgn BEng?

Timbul persoalan ni masa tengah tengok BEM punya application form. Sebelum ni pun En.Syg pernah tanya jugak soalan ni pada saya, tapi saya malas nak amik port (port??). Huhuhu

Tadi saya tanya pakcik google dan dapat beberapa jawapan dan cerita yang menarik.

ada kepujian tu maksudnya ijazah yang ada buat 'dissertation' atau thesis kat penghujung dia. kalo takde kepujian takyah buat thesis. jadik general degree jek. ok jek buat pjj. janji ada degree nanti


- selain tu ijazah kepujian lebih kepada sepanjang pengajian tidak gagal lebih dari 4subjek ..atau lebih tepat repeat paper lebih dari 4 subjek


- ada kepujian gaji beza +/- rm200-rm500 sekiranya berkhidmat dengan pihak kerajaan @ swasta
source: forum carigold

Sejauh mana kebenarannya, saya tak pastilah tapi nanti saya siasat..ehee

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up