Kegemaran saya : GoChoc dan Vitalea Iron formula

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم

Selamat berhujung minggu untuk sahabat-sahabat saya. Hari ini kita berehat-rehat, esok kita bakal mulakan minggu bekerja kita pula. Apa pun yang kita buat, kita mesti 'merasakannya' dan bersungguh-sungguh ok!

Pagi tadi bersarapan dengan minuman susu kambing GoChoc dicampur dengan sesudu madu. Sedapnya bukan main-main. Sudahlah GoChoc ada kandungan madu, dicampur lagi dengan sesudu madu, manalah tak sedap giler! Secawan GoChoc dah mengenyangkan saya, alah buat alas perut je. Tapi GoChoc memang mengeyangkan pun, sebab ada kandungan kurma dan protein beras. Protein beras (Oryza peptide) ni adalah kandungan dalam susu yang orang bina badan ambil supaya mereka rasa kenyang dan lebih bertenaga. Sebab tu lah semasa puasa saya sahur dengan GoChoc supaya saya tak lembik di siang hari. Saya suka minuman susu kambing ni, selalu bergilir minum GoChoc atau GoMilk. Dua-dua sedap giler, tak ada bau hamis. Lagipun susu kambing yang bersifat alkali ni bagus untuk neutralkan lebihan asid gastrik dalam perut saya ni. Naya kalau tak sarapan, asid gastrik yang berlebihan ini boleh sebabkan diarrhea.

Tengahari ni tak tahulah nak makan apa. Plan nak makan bihun sup..haish sedapnya sampai terliur. Lepas makan tengahari nanti bolehlah ambil supplement Shaklee Vitalea saya tu. No..no..no..kalau boleh tak nak skip Vitalea tu sebabnya saya ada experience tekanan darah rendah. Vitalea dengan iron formula kurangkan risiko saya jadi pening sebab tekanan darah rendah. Iron membantu meningkatkan HB darah. Saya selalu ambil supplement selepas makan tengahari sebab semasa sarapan saya ambil susu. Susu boleh mengganggu penyerapan vitamin ke dalam badan.

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up