Separuh.Jalan

Updated 15th July 2009: Link added
Kecewa dengan keputusan kerajaan menarik balik PPSMI. Saya cemburu dengan anak-anak sekarang yang diberi peluang untuk mengenali Science dan Mathematics dalam English, tapi malangnya hanya separuh jalan. Peritnya apa yang saya rasakan sejak berada di University bilamana di situlah saya baru menyedari kepentingan English. Malah hingga sekarang pun saya masih lagi terkial-kial untuk berkomunikasi dalam English. 

Saya tidak nampak keburukan PPSMI..bukan, saya bukan buta. Tapi kebaikan dan kelebihannya telah mengaburi mata saya. Teringat keputusan UPSR tahun lepas, media(berita) mengatakan peratusan pelajar yang menjawap kertas Mathematics dan Science dalam English meningkat daripada tahun sebelumnya. Ini terbukti PPSMI diterima baik oleh para pelajar. Betul, saya rasa sedih dengan keputusan ini. Saya percaya ramai lagi di luar sana yang kecewa dengan keputusan ini.    

http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/03/pengajaran-dan-pembelajaran-sa.html

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up