Yang.Sudah.Tu.Sudahlah

Mati adalah jawapan bagi yang putus harapan. Selagi nyawa dikandung badan, selagi itulah hati tak putus berharap. Hidup adalah harapan, ini pendapat saya. Walaupun berkali-kali kecewa bila harapan tak menjadi kenyataan, saya masih tak putus berharap. Namun mungkin saya seharusnya tak meletakkan harapan itu terlalu tinggi. Jatuh bangun, suka duka adalah kehidupan. Mana mungkin saya berhenti berharap kalau nyawa masih di badan.

Saya tak mahu berhenti berharap. Tapi saya tak mahu kecewa lagi. Maka dengan itu, saya tak akan mohon cuti pada awal bulan depan. Cuti Awal Muharram jatuh pada hari Selasa. Sebenarnya ini peluang saya untuk mohon cuti pada 6hb, hari Isnin tu dan bercuti di KL.




Sebagai seorang yang diberikan Allah rezeki jauh dari keluarga,  tentulah saya sentiasa ambil peluang macam ni. Namun saya kenal diri saya. Kalau saya balik, saya tentu akan letakkan harapan. Dan saya SANGAT YAKIN harapan saya akan hancur lagi. Saya tak nak kecewa lagi, saya tak nak menangis lagi. Biar saya jauh di sini, bila jauh tiadalah harapan. Tiada harapan bermaksud tiada kekecewaan. Tiada rasa sakit~

2 comment(s):

BUNGA said...

salam ziarah..
banyakkan berdoa pada Allah.. Mudah2an segala urusan dipermudahkan.. Sesungguhnya Dia maha mengetahui apa yg terbaik untuk hambanya.. jgn sedih2 yer :)

nOtCinDeReLLa said...

Terima kasih, Cik Puan Bunga =)

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up