GASTRIK SAMPAI SESAK NAFAS!

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم

Saya memang tak boleh tak makan, kecuali puasa. Kalau saya lapar, cepat je naik angin dan memang kena makan lah. Sebab mindset kot, kalau puasa tahan je dan mungkin juga berkat ibadat agaknya.

Selalunya kalau lapar mesti kena gastritis. Teruk sangat apabila gastritis sampai rasa sesak nafas. Baru-baru ni saya berjumpa doktor sebab rasa sangat letih dah sesak nafas. Doktor kata mungkin disebabkan gastritis. Ujar doktor, kedudukan perut yang berhampiran diafragma dan peparu menyebabkan hal itu berlaku. Lebihan asid gastrik yang reflux ke atas menyebabkan dinding 'tangkai' perut menekan sedikit diafragma dan peparu. Lalu disebabkan itu, saya berasa cepat letih dan sesak nafas. Doktor lakarkan gambarajah sekali. Tapi untuk faham lebih jelas, saya kongsikan gambarajah yang cantik untuk sahabat-sahabat semua. Lihat bulatan berwarna kuning.

Agak-agak ada tak yang menghidapi situasi yang sama? Ce LIKE sekali kt sebelah tu!


Alhamdulillah, saya jumpa penyelesaian untuk masalah saya. Saya amalkan minuman susu kambing, yang mana susu kambing bersifat alkali akan meneutralkan lebihan asid gastrik. Dengan campuran makanan sunnah yang lain, walaupun saya berpuasa sepanjang hari tetapi saya tidak berasa letih dan terlalu lapar jika bersahur dengan minuman susu kambing. Sekiranya saya tidak berpuasa, saya akan bersarapan dengan minuman susu kambing ini setiap pagi.

Nak tahu minuman susu kambing mana yang saya minum? Pastinya sedap dan tiada bau hanyir. Ada dua perisa, vanilla dan chocolate. Dua-dua pun sedap! Saya bergilir minum dua perisa ini, apabila sebotol perisa vanilla habis, saya buka pula perisa chocolate. Begitulah sebaliknya setiap bulan. Nak tahu mana nak dapatkan minuman susu kambing ni, hubungi sahaja saya. Kalau segan, click je kat SINI. Aish..segan pulak dia!


✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿

Norina Yusoff a.k.a Nurin
IbuSuri Distributor Agent 

+60126281149

✿ ✿ ✿✿✿✿✿ ✿ ✿ ✿ ✿✿✿ ✿ ✿ ✿

2 comment(s):

Adek Mahani said...

vote gochoc..sedapnyaa..lama da ai tak minum. InshaAllah nnt nak jugak beli kat mak and utk ai sendiri :)

nOtCinDeReLLa said...

@Adek Mahani - Meh lah grab sementara masih ada promosi ni ;-)

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up