Something lah

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم

Selesa ke kalau baru je sejam berkenalan di taman rekreasi dah dihubungi? Bagi saya jawapannya TIDAK.

Seminggu lepas, keadaan jerebu dah beransur pulih selepas hampir setiap hari hujan. Jadi pagi itu saya bersama Adek ke Taman Tasik Putra untuk morning walk sambil chatting. Hampir dua pusingan tasik kami lalui, kami berehat di bangku batu tepi laluan pejalan kaki untuk berehat. Adek sedang hamil 5 bulan, jadi kami hanya jalan-jalan santai sahaja. Sambil berehat, chatting tetap berterusan..hehehe.

Tiba-tiba seorang pakcik memberi salam sambil menyampuk perbualan kami. Tak apa lah, kami melayan sahajalah dengan rasa hormat terhadap orang lebih tua. Katanya dia bekerja di salah sebuah pusat pengajian di Kulim ni. Jeng..jeng..saya melihat peluang business di situ. Jadi saya tanyakan adakah peluang untuk peniaga berniaga di dalam sana. Pastinya ada sebab ramai peniaga bakery, baju jersi atau tshirt selalu berniaga di sana.

Katanya, kalau ada apa-apa urusan di sana carilah dia kot dia boleh tolong sebab ramai kenal dia. Ok.. Saya katakan nanti kami cari dia kalau ada apa-apa. THEN, dia kata ambillah nombor telefon pastu dia minta saya buat miss call dan save number saya. Ok, fine! Saya tak sangka buruk pada pakcik tu dan masih hormatkan dia. Mungkin ini peluang kembangkan network.

Selang sejam, semasa saya di rumah bersama suami, pakcik tu called. Saya sedang sibuk di dapur ketika itu. Selepas selesai, tengok-tengok ada missed call dari dia. Eh, dah kenapa pakcik ni call? Biarlah, kata hati saya. Rupanya tak takat tu, malamnya sekitar pukul 10 ++ saya dapat SMS pulak. Text tidak lucah, tapi bunyinya 'macam bagus je' pakcik ni. Saya tidak selesa! Saya mula fikir tak baik tentang pakcik ni. Pakcik ni macam something je..

Hari Isnin pula dia called lagi sekitar jam 12.30pm. Amboi, nak ajak lunch date ke apa? Tak boleh jadi pakcik ni. Masukkan number dia dalam blocklist. No call, no SMS lepas ni. Tapi pandai pulak dia..daripada takde account WhatsApp, dia hubungi saya melalui WhatsApp pulak dah malam tu. Selepas saya masukkan dalam blacklist, saya checked dia memang takde dalam WhatsApp contact. Maknanya dia memang baru create account WhatsApp. "Assalamualaikum. Sihat?" Apa kejadahnya pakcik ni? Dah dua kali dia text waktu malam. Ok, blocked!

Blacklisted dan blocked. Rasa selamat sikit. Lalu saya tukar profile picture di WhatsApp dengan photo semasa nikah. Apa, ingat saya cute macam ni belum kahwin lagi ke? Muka je sweet 17, tapi saya ni isteri orang tau!




0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up