Tea Break Talk

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
 السلام عليكم

Suka Norin berbual dengan orang yang hati dan akal mereka jenis positif dan terbuka ni. Tadi sambil minum Cappucino kat cafe semasa tea break, berbual dengan seorang ibu muda beranak satu yang positif.
Jangan merendah-rendahkan pasangan yang belum dikurniakan anak kerana setiap orang ada rezeki masing-masing dan sumbangan kepada komuniti.
Kalau ada yang anaknya sakit terpaksa cuti kecemasan, yang belum ada anak ni lah tolong cover tugas di office. 

Dan kalau orang tua sakit atau perlu buat urusan rasmi, yang belum ada anak ni lah tolong teman bawakan ke hospital, pejabat kerajaan atau bank apabila adik-beradik lain yang beranak sibuk dengan anak-anak diorang.

See.. Setiap orang ada sumbangannya. Janganlah hentam yang belum ada anak ni. Ingat suka-suka ke tiada anak? Kalau anak ni boleh diacukan di molding factory, tiadalah masalah pasangan tiada anak. Berbalik pada rezeki dan keizinan Allah juga. Bukan nak salahkan takdir..yes mesti berusaha, tetapi Allah Maha Berkuasa.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

Baby, mommy tahu baby ada di sana, di suatu tempat yang jauh dalam jagaan Dia. Mommy pasti, suatu hari nanti Dia akan kirimkan baby kepada mommy apabila sampai masanya. Mommy akan sentiasa menunggu baby. 

Allah itu Maha Pengasih, dengan izin-Nya pasti mommy akan jumpa baby. It just a matter of time 

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up