6. What is the oldest item you own?

Ermmm...saya suka bulan April. Selain tercatatnya birthday Emak Cyg, bulan ni jugak adalah penentu pada income saya setiap bulan. Tapi saya selalu gementar bila masuk first quarter, masa ni lah nak bergelut dengan appraisal. "Apa yang aku nak goreng dalam report card ni? Alamak..alamak!". Bila dapat je letter, "Alhamdulillah, syukur! Terima kasih, Ya Allah!" Tak kiralah banyak ke sikit, syukur jugak. Jadi mulalah memikirkan apa yang boleh lagi dibuat untuk menambahkan simpanan.

Perkara pertama terlintas dalam fikiran ialah nak tukar kereta. Nak tukar kereta yang lebih kecil je la, sesuai dengan saya yang rendah ni. Tapi kemudian hati menjadi gusar, saya dalam dilema. Saya ni penyayang terhadap barang-barang saya. Mana mungkin saya let go barang-barang kesayangan saya. Sifat semulajadi memang susah nak kikis. Hanya dengan tindakan spontan je boleh menggugat sifat ni. Kalau berfikir dan ambil masa untuk sesuatu keputusan, sure la takde satu barang pun nak saya let go.

******************************************

# Entry yang tak menjawab soalan, tapi sebenarnye soalan ni dah terjawap pada entry sebelum ni. Click di sini~ Hehehe...

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up