My Humble Iftar

السلام عليكم


Alhamdulillah, berjaya melewati hari pertama berpuasa. Namun sebenarnya bukan kejayaan berpuasa saja dititik-beratkan, bagaimana pengisian ibadah lah yang perlu diutamakan. InsyaAllah, moga pada hari-hari mendatang ni bertambah baik daripada segi pengisian ibadah.

Sayu rasanya bila semua housemates takde kat rumah, dan saya sendirian berbuka. Teringin sebenarnya nak balik KL, tapi kewangan tak mengizinkan lagi. InsyaAllah, minggu depan lepas gaji masuk, bolehlah balik KL bersahur dan berbuka dengan mak abah dan adik-adik.

Tadi pukul 6 saya ke pekan Kulim. Tujuan utama nak beli ikan dan barang dapur sikit, dah alang-alang beli sekali lah juadah iftar. Hari ni memang ada pasar malam kat area tu. Disebabkan lokasi param dengan pasar malam tak sama, saya beli je lah makanan yang ada di pasar malam tu. Memang tak banyak choice sebab kebanyakan peniaga bertumpu di lot-lot param. Akhirnya, saya cuma beli bihun sup saja.

Tepat pukul 7.37pm, saya berbuka dengan air blackcurrant dan bihun sup. Stok kurma belum beli pun, InsyaAllah moga esok sempat beli kat param Kelang Lama pulak.

*I wonder what were my family had for iftar~

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up