demam.ada.makna

“Ntah-ntah asyik demam ni, nak kena chickenpox kot”, tu la kata-kata mak dua tiga hari sebelum tanda-tandanya muncul. Memang masin mulut mak. Aku dah mula bingung, apa nak jadi ngan course aku. Course tu tinggal tiga minggu je lagi, kalau aku kena chickenpox mahunya amek masa dua minggu untuk pulih sepenuhnya. Banyak la module course yang aku terlepas. Kalau-kalau yang aku fikirkan tu semua dah jadi kenyataan dah, nak buat camne kan. Takde la sampai menyalahkan takdir, mesti ada hikmah yang tersirat yang masih belum nampak. Sejak mak mula cakap cmtu, aku pun bersoaljawap ngn mak, “Kecik-kecik dulu adik tak penah kena ke mak?” Hah sekarang la kena, dah dulu kecik-kecik tak penah kena kan..

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up