I like to move it..move it

Smlm demi memujuk dak Alim yang merajuk sbb mak xbwk dia g Perak, aku dgn rela hati mengajak dia tgk muvi. Madagascar 2 Escape to Africa untuk 3 orang; dak Alim, Effa n aku. Nak ajak Iman, tp dia plak dh ilang dlu p town.

Kul 11.30am aku ngn dak2 kecik tu kuar umah then amek bus p Sogo (tgu bus lebih 1/2 jam tu, dlm bus plak siap ttdo lagi dak Alim..hehe). Dr Sogo aku dera dorg jalan kaki smpai CapSquare. Sampai awal gak la, kul 1.
Naik kt tgkt 3 for TGV then beli tiket paling awal; kul 2.30pm. Lambat lagi ni…p solat dlu kt tgkt2. Lps solat igt nak bg dorg mkn KFC dlu sbb ade kupon dr Maxis yg blm guna lagi. Tp unfortunately xde KFC kt CapSquare, so nak xnak dorg makan roti je kt De’ Bread.


Lps makan kitorg jjln dlm CapSquare yg agak xbest tu. Amek2 gmbr la pe lagi.. Lama lagi tu nak smpai kul 2.30pm. Agak2 dh bosan, kitorg pun naik balik ke TGV. “Kak, Effa nak popcorn”..sure aku beli sbb mmg aku nk beli klu pn dia mintak. I wanna give what the best for them to enjoy the day.

Dkt2 kul 2.30pm, kitorg pun masuk cinema slps popcorn tu tinggal 3/4 cup..hehehe. Opss..sblm masuk, amek gmbr dlu. Hahaha! Biasalah sblm muvi start, mesti ade iklan2 diorg nk tayang. Dak Alim dh sebok tnya bila nak mula, aku pun dh penat nak jwp. Bila dh mula, dia asik ketawa aje. Citer best..
CapSquare baru je open utk pengunjung, aku rasa baru 2 3 bulan ni je. Jd xbyk outlet yg ade kt ctu. Agak bosan la sbb xle nk cuci mata sgt. So lps abis muvi, kitorg pun nak balik la. Tapi…ujan daa, lebat plak tu. “Xpe2…kita tgu je dlm ni smpai ujan reda ek”
Agak2 dh reda, kitorg pun berjalan p bus stop. Smpai bus stop, ujan lebat balik. Tiba2 aku dgn suara yg agak menjengkelkan tp kesian. “Adik lapar la”..aik bkn dh makan ke td. “Adik nk KFC”…huhu. Klu ujan xlebat, aku mmg nak bwk dorg p KFC tepi Pertama Kompleks tu. Dh ujan lebat sgt, xdpt la.
Smpai je bus, aku bayar RM3.50 untuk ke Intan Baiduri. “Nnt smpai umah kita mkn ek. KFC tu len kali la..tgu mak blk dr Perak k. Esok2 nt kita mkn KFC eh”. Dgn muka toya, dak Alim anggukkan aje. Hehehe..

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up