wahai_serangga_perosak

Td aku ke KLCC berjumpa dengan Aleen sambil ambil borang volunteer di Petrosains. Dalam perjalanan ke KLCC dengan tren dari stesen Masjid Jamek, aku diganggu dengan gibberish speech oleh seorang lelaki Cina. Entah apa la yang dibebelkan dia. Mula-mula aku masuk tren, aku ingatkan dia bercakap dengan dua orang putih yang duduk sebelah aku. Tapi setelah aku perhatikan betul-betul, rupa-rupanya dia membebel sorang-sorang. Aku fikir mungkin dia seorang yang tak peduli dengan orang lain dan punya tahap keyakinan yang tinggi dimana dia sedang berlatih untuk bercakap dalam interview. Tapi memang tak berapa jelas apa yang dia cakapkan. Cuma yang dapat aku tangkap, dia cakap pasal pilihanraya. Entah pilihanraya yang baru berakhir di America atau pilihanraya Malaysia bulan March lepas. Nak kata dia tu tak betul, nampaknya berpakaian seperti org baru balik kerja siap dengan beg ala-ala briefcase lagi. Silap la jangkaan awal aku tadi. Dekat-dekat nak sampai di stesen Dang Wangi, aku tengok dia berdiri dan sedia untuk keluar dari tren. Sebelum dia keluar bait-bait ni yang aku dapat tangkap dengan jelas, ”I’ll be elected in the next election. I’m definitely sure about this. They, the Malay doesn’t know this because they don’t read English newspaper”. Hahaha..whatever la. Memanglah tak ramai orang Melayu baca surahkhabar omputih, itu memang tak dapat dinafikan. Aku bukan racist dan bukan tujuan aku menulis untuk mengutuk dia, tapi terkilan jugalah apabila dia mengkritik bangsaku dengan sinis. Ala..dia pun apa kurangnya, kan? Tak betul! Weng!

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up