Kopi dan Jajan

Ahhh..air kopi, sedapnyerr! Lama tak minum air kopi, dah 2 bulan dah kot. Dulu masa kecik-kecik, hari-hari minum kopi. Kalau rendam biskut jagung dalam air kopi...ahhh tak terkata sedapnyerrrr! Mak Nah, pengasuh saya dan abang suka bancuh air kopi. Kopi Mak Nah memang terbaekkk! Kitorg dibesarkan dengan air kopi Mak Nah. Sedap, tambah pulak kecik-kecik dulu mana banyak komplen, sumenyer ditelan. Nasi putih makan dengan ikan goreng pon sodap..hehehe.

Sambil taip entry ni, sambil minum air kopi dengan makan jajan super ring..huhu rasa sadis giler. Tengah lapo ni sebenarnye, tp malas nak kuar beli makanan.

Teringat plak makanan yang mak masak masa balik minggu lepas. Hari Sabtu bersarapan dengan nasi goreng kampung; perencah ikan bilis dengan sayur kangkung. Ade jugak pulut dan sambal. Haa, yang ni saya yang request. Hahaha, order je ek? Banyak cantek! Hahaha.. Hari Jumaat dalam perjalanan balik dah btau kat mak nak makan pulut dengan sambal. "Mak, adik lapar pulut sambal la, mak" Hehehe..

Tengahari Sabtu tu, balik je dari kenduri Amira, masuk umah bau tomyam. Tapi sebab dah kenyang kat kenduri Amira, petang barulah saya rasa tom yam mak. Hari Ahad, mak mogok! Hahaha..penat g kenduri kot. Petang baru mak masak sardin..hehehe. Ermm..cedapnyer walaupun sardin. Arghh..saya lapo!!


peneman saya malam ni..uhuk =`(


0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up