bLue vs rEd + yeLLow

Hari ni penuh warna-warni. Pagi-pagi dapat warna MERAH. Tengahari pulak disinari KUNING. Menjelang lewat petang MERAH kembali mengganas. Tapi sebenarnya BIRU jadi menjadi tema hari ni.



Updated on Saturday 9:27 am

Ingat tak cerita seorang pemuda yang selalu marah? Tatkala dia marah, ayahnya suruh dia pakukan kemarahannya pada dinding. Lama-kelamaan dia kurang memaku yang bermaksud dia beransur-ansur menjadi seorang yang penyabar. Maka ayahnya suruh dia cabutkan setiap paku bilamana dia telah meniti harinya tanpa marah. Akhirnya kesemua paku tercabut tapi meninggalkan bekas-bekas di dinding. Bekas-bekas luka di hati sebenarnya. Jadi, jangan cepat marah, ya Norina.

Saya ini memang failed kurang bijak mengawal perasaan. Tapi saya ini sebenarnya bukan suka nak marah-marah tak tentu pasal, sebab saya ini belum gila..huhu. Saya ini akan marah bila diprovok. Biasanya saya seorang yang comel je..kikiki.

Seperti pagi semalam, saya jadi marah lalu membunyikan hon banyak kali dan panjang (feberet bila marah) pada pemandu bodoh yang tetiba membrek dan bagi signal 1 second untuk ke kiri. Udah la tadi aku ni follow dia dengan kelajuan 50kmj. Dengan sabarnya aku melayan selenga dia, tetiba dengan buat bodo dengan bagi signal 1 second. Sakit jiwa betol!

Tengah hari saya sangat ok. Pergi lunch kat Kulim Mall TomYam dengan Azrin dan Shafaq. Pesan nasi putih tomyam dengan telur dadar. Kenyang dan happy.

Menjelang petang red mode datang balik. Dengan terdesak memenuhi kehendak customer yang last minutes baru nak cakap, saya ini dilayan dengan kejam oleh seorang section head. Step yang selama ini tak pernah dibisingkan kini dibahas. Sedangkan step tu hujung bulan ni baru jalan. "Pls check and approve on the first 10 step, I'll amend the remaining. We need to cover those 10 steps by today because the lot has just started" Disebabkan kekangan masa saya rayu mohon pengesahan dia. "This is 'blank cheque'. I wont signed" dengan menolak document tu. Sakitnya hati saya! Berkali-kali saya mohon kat dia, tapi dia buat camtu. Then what I did, I slammed the document and leave. Psycho x? Hahaha puas hati..

Sebab tu lah hari saya berwarna MERAH-KUNING-MERAH semalam walaupun bertemakan BIRU..huhu. Layanzzz

3 comment(s):

Anonymous said...

x fhm aku...ckp x serupa bikin...ape sbenarnye yg di cari...?

nOtCinDeReLLa said...

hahaha..ikut suka u

nOtCinDeReLLa said...

fahmi ckp mlm td, dia lupa nk pesan yg jgn marah boss sendiri. klu nk mrh boss org len xpe. hihihi seb baik mngamuk kat boss org len

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up