(-_~) demam..

Saya dapat medical leave hari ni. Semalam lagi dah selsema dan rasa nak demam. Sakit kepala saya tiap kali bersin bertalu-talu tak henti-henti.

Tadi pagi seperti biasa saya bangun pukul 6 untuk solat subuh dan bersiap-siap g office. Tapi usai solat, saya rasa malas sangat nak bersiap, kepala pun masih rasa berat sangat. Saya berlingkar atas katil dan dapat rasakan kepanasan badan sendiri. Oh, saya tahu...saya dah demam ni. Ok, sambung tidur!

Pukul 9 tadi saya bangun dari tidur dan bersiap-siap pulak ke klinik. Kepala masih rasa berat untuk drive sendiri ke klinik, tapi tak sampai hati nak kejutkan Kak Na yang mungkin sedang nyenyak tidur. "Takpelah, pelan-pelan drive nanti sampailah," pujuk hati sendiri.

Lama jugak berada di klinik tadi, dari pukul 9.32pg sampailah 10.38pg (tahu pun sebab ade rekod dalam MC yang disertakan). Dr.Rusli yang attend tadi. Ini kali kedua saya berkunjung ke klinik tu, kali terakhir setahun yang lepas. Doktor tu kerek sikit, tapi baik sebenarnya. Alhamdulillah dia signed medical leave untuk saya tadi, kalau tak mesti esok pagi saya kena apply annual leave. Hurmm..berkuranglah cuti yang saya kumpul nanti, mujur dapat medical leave.

Lepas makan ubat dalam pukul 11.30pg tadi, saya terus tarik selimut. Tidur dengan nyenyak sampai pukul 2ptg. Alhamdulillah, dah berpeluh sikit-sikit, nak kebah demam la ni. Selsema pun dah berkurang, betul la mujarab Zyrtec tu.

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up