Kakak

Saya tak punya kakak kandung. Saya cuma pinjam kakak orang lain sejak kecil sehinggalah abang-abang saya berkahwin. Lalu sekarang saya punya kakak sendiri; kakak ipar.

Disebabkan tak punya kakak sendiri, saya sangat menyayangi kakak-kakak orang lain yang muncul dalam hidup saya. Saya menumpang kasih sayang mereka. Sikap itu terbawa-bawa sampai sekarang.

Pagi ini saya terasa kehilangan keberadaan seorang kakak. Dia telah pergi mengejar cita-citanya. Tiada lagi tempat untuk mengadu apabila saya resah. Kerana dia kakak, saya tak segan meluahkan rasa; even apabila rasa rindu pada En.Syg.

Pagi ini receptors sedih saya tiba-tiba triggered apabila membaca email farewell dari dia. Tambah sebak apabila membalas email itu. Uwaaa..bergenang ayaq mata menahan sebak. Sebaik button send di tekan, terus meluru ke toilet. Uhuk..uhuk menangis untuk 2 minit.

Kenangan Eidul Fitri tahun lepas semasa open house di rumah Shahrol
Credit to Shahrol for the funny captions


5 comment(s):

Unknown said...

setiap pertemuan pastinya ada perpisahan... so bersabar la ek.. patah tumbuh hilang berganti...~

aDyn_shaf said...

huhu sabaq norin...sy pon sedey,rindu ngn ayt slamber beliau...klau sy still duk level2 cm dlu,msti sedey sgt3 cm kmu..cm time nk tglkan level 2 dlu,tp sbb da t'biase bjauhan (even duk 1umh,tp jrg jumpe =P),so bley r btahan...kmu musti bley norin =)

nOtCinDeReLLa said...

lama-lama ok la ni. InsyaAllah. mybe sbb terkejut kot

Unknown said...

xder shout mix eh,blogger baru eh

nOtCinDeReLLa said...

sengaja tak boh shoutbox tu. sblm ni ade, tp ttiba rasa semak plak shoutbox tu. huhuhu

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up