Resah.Ini.Sampai.Bila?

Saya tak dapat nak jadi orang lain kerana saya adalah saya
Saya tak sama dengan mereka
Namun tetap juga saya bersama mereka kerana mereka menerima saya
Saya tak dapat jadi seperti mereka dengan berubah sekelip mata
Sudah berbulan saya menyertai mereka, tapi saya tetap seperti ini
Saya sangat segan terhadap mereka dan pernah juga mengelak untuk bersama
Saya ingin berubah tapi selalu saja perwatakan saya tak seiring dengan keinginan saya itu
Tetap saja selesa mengenakan jeans, blouse pendek, tudung jarang dan berselipar tanpa stokin
Saya rasa hipokrit kerana saya hanya tutup sempurna bila bersama mereka
Di luar atau jauh dari pandangan mereka, saya tetap seperti ini
Patutkah saya berhenti menyertai mereka? Atau meneruskan?
Sudikah mereka bersabar dan memberi masa yang banyak untuk saya?
Bolehkah mereka memahami?
Saya janggal dan asing di majlis mereka
Namun ada beberapa figura yang saya kenal malah sudah mula menyayangi
Mungkin hanya saya yang merasai kejanggalan ini, namun mereka menyambut saya dengan ciuman di pipi
Apapun saya tetap berasa serba salah dan segan terhadap mereka

4 comment(s):

ejoikelate said...

salam singgah...www.ejoikelate.blogspot.com

The Sharkox said...

singgah juga
www.life-around-reseach.blogspot.com

nOtCinDeReLLa said...

salam..slmt singgah. ya, sila..sila

Anonymous said...

singgah sahur jap kat cnie...jmput2 mkn ye...

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up