Nasi.Lemak.Sambal.Sotong

Sejak dua hari yang lepas saya teringin nak makan nasi lemak. Tapi baru semalam saya dapat makan. Dua hari lepas berbuka di rumah Ustazah. Takkanlah nak beli sebungkus nasi lemak untuk saya seorang sedang yang lain makan makanan yang Ustazah masak. Tak patut kot.. Kalau beli lebih sebungkus pun, nanti membazir bila takde orang nak makan. So kesimpulannya hasrat ditangguh keesokan harinya; which is yesterday.

Pukul 5.15 cmtu la lebih kurang, saya gerak ke Bazaar Jalan Kelang Lama. Dah tau lokasi gerai nasi lemak kukus yang jadi langganan saya sejak tahun lepas. So sebaik saja keluar dari kereta yang diparkir kat pusat gymnasium rakyat, terus meluru ke lokasi berkenaan. Beli nasi lemak berlaukkan sambal sotong dan telur mata, dan bihun sup Pak Long yang dipesan Finaz....zupp terus balik masuk kereta. Mata ni tak bley tgk juadah banyak2, nanti lebih banyak yang terbazir daripada yang dimakan.

Usai solat Asar, lepak-lepak depan TV sampailah masuk waktu Maghrib
Allahuakbar.. Allahuakbar
Mata dah terkebil-kebil tengok nasi lemak..haish sonoknye dapat nasi lemak
Doa iftar dibaca lalu makan. Makan sedap sangat sampai tak heran pedasnya nasi lemak tu. Tambah pulak ada kuih seri muka. Wahh bertambah selera!


Tapi sonoknya tak lama. Lepas masuk je waktu Isyak, perut mula memulas. Senak dan sakit. Sejak malam semalam hingga entry ni bakal dipostkan kejap lagi, saya masih rasa sakit di perut. Hari ni je lebih lima kali saya ke toilet. Angin campur dengan makanan pedas, ha kau amek...sakit perut ni. Rasanya hingga akhir Ramadhan ni, nasi lemak akan tersenarai dalam makanan yang diboikot.

 

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up