Kudis.Melarat

Lepas satu..satu isu dibangkitkan. Daripada hanya satu isu yang boleh diselesaikan dengan perbincangan kedua-dua belah pihak, kini melarat ke isu-isu lain yang mengarut. Sekarang timbul pulak isu ladang kelapa sawit dan tenaga kerja dorang di sini. Macam kurap pun ade, sedap sangat menggaru agaknya.

Kurap = Pemikiran dorang
Penggaru = Media dorang

Bapak-bapak di sana memang sentiasa tidak puas hati dengan kita. Sejak dulu dah tertanam sifat dengki pada kita, sebelum pembentukan kita lagi. Hanya kita yang bertamadun ni je yang malas nak layan sifat dengki khianat dorang tu. Dah jadi kudis buta dalam hati bapak-bapak dan ibuk-ibuk di sana, dah tak dapat nak sembuh dah.

Pengotor plak tu. Yekkk..berak pahtu pegang taik sendiri demi untuk lempar kat kita. Kotor pun kotorlah, janji aku puas hati, katanya. Hahaha.. Dah bulan baik camni, xpenat ke berteriak depan 'rumah' kita? Tak haus ke? Owhhh...lupa, kamu tak semestinya Islam. Kan, bapak-bapak ama ibuk-ibuk?

Kalau kita tengok photo dorang yang bikin kecoh tu, kebanyakkannya muka tak siap. Serebeh je.. Rugged tu ibuk-ibuknya. Haii..sedang kamu pun tak betul, ni nak marah-marah negara orang pulak. Bertindaklah secara professional, bukan macam penyangak. Bapak-bapak yang professional tak buat macam tu. Mereka cool je di kantor. Salute ama kamu, bapak-bapak yang professional!

2 comment(s):

Anonymous said...

ibu ibu bapak bapak...siapa yg punya anak bilang aku...aku yg tengah malu sama teman2 ku...kerna cuma diriku yg tak laku2...

LaiLiE iZaNi said...

jom join contest ktorg at http://armani-lly.blogspot.com/2010/08/akuchapterkamus-contest.html

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up