BINATANG!

Tadi saya luangkan masa membaca buletin board di rangkaian komuniti,Friendster. Sakit hati saya dan sedih mengenangkan nasib yang menimpa mereka; rakyat Palestin. Saya akui bahawa sebelumnya saya tidak mengambil peduli tentang keganasan yang berlaku. Saya hanya menganggap itu adalah bahagian takdir untuk mereka. Yang berlaku itu adalah lumrah dunia kerana tidak semua manusia di muka bumi Allah ini hidup bahagia aman damai. Inilah dunia..
Hidup, mati..itu semua telah ditentukan Dia. Peperangan mahupun keamanan adalah lumrah dunia. Bagi saya itu biasa saja, dan mungkin kekejaman itu sudah terlalu kerap saya dengar hingga saya tuli dengannya. Hati dan akal saya tidak biasa untuk merasa terbeban dan sedih sedikit pun dengan kisah mereka. Kenalan kerap memanjangkan kisah mereka kepada saya, tidak sekali saya peduli.
Namun, artikel yang barusan saya baca itu sangat menghibakan saya betapa kejinya sifat Zionis. Sudahlah Zionis laknat itu membunuh mereka dengan peluru buta, lalu dilepaskan anjing-anjing lapar untuk menyiat-nyiat daging tubuh si mangsa. Zionis laknat memang berhati binatang.
Zionis laknat itu berpegang teguh dengan pendirian bangsa bukan Yahudi merupakan binatang yang harus dibunuh. Namun tidakkah mereka sendiri adalah binatang yang meminjam tubuh manusia? Tidakkah mereka itulah yang harus dibunuh?

0 comment(s):

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up