Kurus? Hampir Tertipu?

Ye, saya ade dua cerita di sini. Pertama ialah kurus. Kedua ialah hampir tertipu.

Kurus
Kebelakangan ni ramai yang kata saya kurus sedikit dari dulu. Iye ke? Saya rasa semakin kembang ade la..huhu. Kak Tina, clerk kat bahagian manufacturing dah dua tiga kali kata saya kurus. Tapi akhirnya kami sama-sama buat kesimpulan bahwasanya bila pakai baju kurung, tak nampak la bonjol-bonjol lemak di badan. Then you look thinner than usual..hoho macam betul je.

Hampir Tertipu
'Saya budak baru belajar'. Itu je yang tepat untuk saya katakan. Atas kenaifan saya, saya hampir terkena tadi. Actually saya masih tak tau sama ada saya hampir tertipu atau ia adalah tawaran yang benar. Tapi atas sebab keselamatan, saya called customer service untuk block semua transaction dan mohon card yang baru. Ye, credit card. Setelah hidup hampir 26 tahun ni, inilah kali pertama saya guna credit card. Hoho jangan ingat orang yang pakai credit card ni kaya. Sebab tak kaya la guna credit card/ kad hutang!

Petang tadi saya dapat call dari satu syarikat yang didakwa berdaftar bawah Kementerian Pelancongan dan Matta Fair. Kononnya dorg nak bagi saya plan 'discount card' yang boleh digunakan seumur hidup dengan bayaran RM498 akan dibayar dengan credit card sekali seumur hidup. Kalau kita admitted kat hospital KPJ, kita akan dapat discount sehingga 40%. Even kalau nak shopping kat NoorArfa Batik pun dapat discount sehingga 50%. Saya yang memang pada awalnya ragu-ragu dengan plan ni akhirnya bersetuju dengan Cik Latifah. Cara dia explain memang meyakinkan dan menarik la. Pulak tu dia kata dorang akan send SMS butir-butir pasal company dan they even said they will send Cik Latifah's IC number for security reason.

Keraguan saya kembali bila dia escalate talian ke bahagian registration. One guy asked for my credit card number. Start dari situ saya dah gelisah dah, tapi tak tahu nak refuse. Then bila dia tanya pulak tujuh angka terakhir di belakang kad, keraguan saya bercambah. Selepas beberapa minit talian diputuskan, saya jadi tak sedap hati. Seingat saya seorang kawan penah btau, kalau ada orang tnya tujuh angka terakhir di belakang kad tu maksudnya dia sedang amik kesempatan. Saya yang bengong-bengong dan ragu-ragu ni pergilah mengadu pada my beloved sister. Dia terus macam nak katuk kepala saya sebab buat kje bodoh tu. Cepat-cepat dia suruh saya call customer service untuk block sume transaction. Nasib baik masa saya call tu, takde pape transaction terbaru...fuhh! Lega sangat!



Dalam perjalanan balik dari office tadi, henpon saya berbunyi. Saya tengok-tengok...sekali phone number yang sama. As I was driving (alasan!), saya pon tak jawap call tu. Takmo la layan pape call macam tu lagi. Put an extra careful..huhu. Seb baik ade orang sekeliling yang faham bab-bab ni, klu tak penyek la saya dengan hutang. Thanks Kak Lisa..thanks Kema.

5 comment(s):

LeeNaz said...

betullah norin..naz pun penah kene mcm tu..last2 die minta no yg terakhir..terus naz rasa semacam..putuskan talian die..pastu die kol byk kali naz ignore jek..nk menipu tp minta no kad kita..tp nie bukan kad kredit...tp kad atm naz..gilos ape2

nOtCinDeReLLa said...

kot dorg nk wat duplicate card kita tu kan..nasib baik cpt2 call cust service.
msa ckp ngn that guy, awal2 dh rasa mcm xkena sbb accent dia mcm bukan Malaysian accent. dlm kepala dh pk 'dia nk African ke?' tp still gak xtau nk refuse or just hang up the phone. lmbat la sy ni..huhu

nOtCinDeReLLa said...

typo..hehe..
dlm kepala dh pk 'dia ni African ke?'

nOtCinDeReLLa said...

Info:
CVV is an anti-fraud security feature to help verify that you are in possession of your credit card. For Visa/Mastercard, the three-digit CVV number is printed on the signature panel on the back of the card immediately after the card's account number. -source www.strategicprofitsinc.com

p/s pls dont reveal ur CVV# like i was

nOtCinDeReLLa said...

satu lg tips yg baru sy dpt, jgn btau klu org yg xdikenali tnya nama ibu anda..

Post a Comment

Your comment will go for approval before published. SPAM is not allowed!!


up